Retur & Reklamasjon

Du er her:
Retur & Reklamasjon

RETUR

Straks en bestilling er sendt ut fra vårt lager, har vi rett til å belaste deg som kjøper en returkostnad hvis du ikke skulle ønske å motta forsendelsen eller hvis du angrer ditt kjøp.

Angrerett

For privatpersoner forholder Interstil seg til reguleringene i forbrukerkjøpsloven, e-handelsloven og angrerettloven og 14 dagers angrerett.

  1. Kunden har rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter mottak av varen uten å oppgi noen spesiell grunn. Kunden har rett til å besiktige varen før en eventuell retur. Besiktigelsen skal gjøres med forsiktighet og ikke mer omfattende enn nødvendig.
  2. Varen må ikke være montert og returneres ubrukt, komplett og i original emballasje. Hvis produktet ikke er i original stand, vil du bli belastet for merkostnadene ifm. dette. Dette gjelder også for emballasjen. Kun gjennomsiktig teip kan benyttes på emballasjen.
  3. Bilder av vare og emballasje er nødvendig når det påberopes angrerett. Etter gjennomgang av bilder tar Interstil en foreløpig beslutning og endelig beslutning etter besiktigelse av eventuell mottatt retur.
  4. Ved retur fra kunde til Interstil er kunden ansvarlig for produktets tilstand og dermed eventuelle skader som kan oppstå under transport. Returfrakten settes til samme beløp som ved levering og kjøper betaler selv denne.
  5. Interstil besørger opphenting hos kjøper om varen ble levert til dør/adresse. Ble varen hentet av kjøper, leveres den i retur samme sted.

Ta alltid vare på følgeseddel inntil retur er godkjent av Interstil og sak avsluttet.

I løpet av 3-7 virkedager vil mottatt og godkjent retur krediteres og beløpet tilbakebetalt på din konto.

Merk at angreretten kun gjelder privatpersoner, ikke firma.

Prosedyre

Fyll ut angre- og returskjemaet. Du finner skjemaet her.
Ved godkjent retur bestiller vi opphenting hvis du fikk varen levert på dør eller adresse. Hentet du varen selv leverer du den tilbake dit. Merk at kundeservice uansett alltid skal kontaktes først.

REKLAMASJON

Reklamasjon

Det er viktig at du undersøker produktet nøye umiddelbart etter mottak av forsendelsen. Oppdager du feil på produktet, melder du dette umiddelbart ved å bruke skjemaet. Referer alltid til ditt ordrenummer. Skriv en detaljert beskrivelse av feilen og legg ved bilder som dokumentasjon.  Ta vare på emballasjen hvis en retur/ombytte skulle være nødvendig.

Interstil står for returkostnad dersom produktet har blitt forsøkt utbedret tre ganger uten tilfredsstillende resultat.

Vi er avhengig av en effektiv saksbehandlingen slik at vi kan få varslet våre leverandører og fabrikker om evt. forbedringer. Får vi derfor ikke svar fra deg innen 7 dager om vi har spørsmål til deg, kommer saksbehandlingen til å avsluttes.

Transportskade

Du som kunde er ansvarlig for at det er noen som tar imot og signerer for varene når varene leveres. Du er ansvarlig for å undersøke emballasje, telle antall kolli og for å sikre at eventuelle noteringer påføres fraktbrev/håndskanner. Dette er viktig for at du som kunde skal kunne bli erstattet for eventuelle skader på produktet. Registrering av transportskader må skje til Interstil innen 3 dager, da vi må melde skaden videre til våre fraktselskaper. Ved varsling til oss, legg ved bilder av produkt og emballasje. Ta vare på emballasjen i en klagesak.

Tvist

Klagemål eller synspunkter angående Interstil Outlet Nettbutikks tjenester eller produkter bes meldt til kundeservice på nettbutikk@interstil.no.

Godkjennelse

E-postadresse og mobilnummer du oppgir når du bestiller vil bli brukt av oss for å kontakte deg vedrørende din bestilling.

 

Siste nytt først!
Meld deg på vårt nyhetsbrev og sikre deg nyttig info om produkter & vareprøver, kampanjer & kupp m.m.