Ofte stilte spørsmål

Du er her:
Ofte stilte spørsmål

Hva er fraktprisen? 

Vår fraktpris er variabel basert på vekt, volum og geografi og kalkuleres automatisk i handlekurven. Registrer ditt postnummer i handlekurven for å se de ulike leveringsalternativene med tilhørende priser. 

• Hva er leveringstiden? 

Posten: Varer som er på lager blir sendt med Posten senest 1-2 virkedager etter bestilling. Da er det Posten sine ledetider som er gjeldene. Normalt vil du ha varen(e) innen 3-7 virkedager. 

– ColliCare: Varer som er på lager sendes med ColliCare hver tirsdag. Da er det ColliCare sine ledetider som er gjeldene. Normalt vil du ha varen(e) innen 3-7 virkedager. 
– Hammaren (lokal levering): Er varen(e) du har bestilt på lager, vil du bli kontaktet av Hammaren 1-2 virkedager etter bestilling for å avtale leveringstidspunkt. 

Det tas forbehold om at leveringstiden kan bli noe forlenget i perioder med høy etterspørsel. 

Les mer om levering her.  

• Hvordan vet jeg om varen er på lager?

Når du klikker inn på en vare i nettbutikken, vil lagerstatus stå under prisen. Det er også mulig å reservere varer som ikke er på lager, dersom disse er bestilt inn igjen. 

• Jeg har mottatt en vare som er skadet, hva gjør jeg? 

– Ved synlig skade på emballasje, er det viktig at du melder avvik til transportør ved mottak. For mer info om transportskade se her

– Ved reklamasjon ber vi deg bruke dette skjemaet. Referer til ditt ordrenummer og skriv en detaljert beskrivelse av skaden med bilder som vedlegg. 

• Kan jeg bytte/returnere en vare som er kjøpt i nettbutikken? 

Du har alltid 14 dagers angrerett ved nettkjøp. Les mer om angreretten her. 

• Hva skjer om jeg ikke henter pakken på postkontoret? 

Henter du ikke forsendelsen innen avtalt tid, vil du bli belastet både frakt og returfrakt. 

• Hva skjer om jeg ikke er hjemme ved avtalt levering? 

Hvis leveringstidspunkt fra transportør ikke passer, må du kontakte transportør umiddelbart for å avtale annet leveringstidspunkt. Møter du ikke opp til avtalt tid, vil du bli fakturert for bomtur som tilsvarer opprinnelig fraktbeløp.

• Kan jeg endre min bestilling? 


Det avhenger av hvor langt bestillingen din har kommet i kjøpsprosessen. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss så fort du kan, så finner vi en løsning. Husk å oppgi ditt bestillingsnummer. Er bestillingen allerede sendt fra oss, kan den dessverre ikke endres. 

• Hva gjør jeg hvis jeg har registrert feil leveringsadresse? 


Det avhenger av hvor langt bestillingen din har kommet i kjøpsprosessen. Så lenge ordren din ikke er sendt fra oss, kan vi registrere en ny adresse på din bestilling. Hvis bestillingen din allerede har blitt sendt, kan vi dessverre ikke endre dette. Da vil Posten/ColliCare kunne hjelpe deg mot et gebyr.

Vi anbefaler at du tar kontakt med oss så fort du kan, så finner vi en løsning. Husk å oppgi ditt bestillingsnummer. 


Bli med i kundeklubben!
Få melding om de nyeste varene og beste tilbudene først.